Vstupujeme do éry, kdy je hranice mezi skutečným člověkem a generativní umělou inteligencí tenčí než platový výměr průměrného učitele. Sociální sítě jsou zaplaveny virtuálními influencery – dokonale naskenovanými a vyrenderovanými figurami, které nikdy nemají špatný den, špatný úhel, ani neplatí daně. Analyticky vzato, pro marketingové oddělení je to geniální tah: dokonalá kontrola značky, žádné skandály s alkoholem a maximální efektivita prodeje. Pro mladou generaci je to ale toxické zrcadlo, které promítá nedosažitelnou iluzi. Sledujeme modelky, které nejedí, fitness guru, kteří nemají svalovou horečku, a cestovatele, kteří neplatí letenky.
Sarkasmus stranou: Média už dávno přestala prodávat realitu a teď se k tomu přidávají i sociální sítě. Dříve nás štvala filtrace fotek, dnes se musíme vyrovnat s tím, že filtr je celá ta osoba. Je to v podstatě dokonalé alibi pro naši vlastní nedokonalost: Proč se snažit, když ideálem je bytost bez metabolismu, za kterou stojí tým programátorů a psychologů? Můžeme se sice smát, jak jsou děti naivní, ale systém, který je učí, že skutečnou hodnotu má jen digitální avatár, je problém, který by neměl být jen virální, ale měl by být léčen.
Žádné komentáře:
Okomentovat